Meny

Hur hjälper vi på supporten dig bäst?

Direktronik har en historik att sedan 1987 att leverera en oöverträffad support runt våra produkter. När du köper en produkt från Direktronik så åtar vi oss att ge dig support för produkten - helt utan kostnad. Vi har en generell garanti som gäller i ett år från inköpstillfället. Har du något problem med produkten så lovar i att lägga ner vår själ i att få till en lösning. Med det sagt så har vi ett litet förbehåll och det är att vi inte tar ansvar för miljön produkten verkar i, självklart kan vi försöka assistera men vi kan naturligt inte ta ansvar för den intilliggande miljön eller infrastrukturen.

Vår supportavdelning, som vi kallar TKC Teknisk Kompetens Center, består av flera medlemmar med en bred kunskap om de produkter Direktronik AB säljer.

Typiska områden där vi har god kundskap

  • Olika transceiver som SFP, SFP+, SFP28, QSFP, QSFP28 och CFP och deras anpassningar till olika switchar och servrar
  • Egenskaper på olika datakablar både av typ koppar Cat.5e/6/6e/7/8 och olika typer av fiber singlemode och multimode
  • Switchar, mediaomvandlare och andra nätverksprodukter
  • Datainsamlingssystem, dataloggar och annan utrustning för datacentraler
  • A/V utrustningar för professionella användare typ KVM och förlängning av HDMI, DisplayPort och andra typer av signaler

Vi kan ofta svara på frågor och delegerar när frågor är djupare och svårare till rätt person, eller ta hjälp av våra leverantörer. Detta för att på bästa sätt hjälpa våra kunder till att komma framåt i deras projekt och eller felsöka våra produkter.

corevalues.gif

Vad vi normalt inom vår fria support inte gör är konsultverksamhet där vi gör lösningen eller tar ansvar för att lösningen fungerar. Detta är något som ni som kund har ansvar för.

Vi stödjer enskilda produkter från oss och deras funktioner. Sen är vi ofta intresserade av hur saker sitter i ett sammanhang för att kunna förstå var problemen sitter och om produkter från oss är felaktiga. Om felaktiga så försöker vi lösa det på bästa sätt beroende på felets art, genom mjukvaruuppdatering, reparation eller utbyte. Utbyte kan också vara till en annan produkt som har den funktion som behövs för att lösningen skall fungera som kunden tänkt sig. Hur detta utbyte sker skiljer sig i varje enskilt fall.

Kontakt med oss

Vi svarar alltid snabbt under kontorstid och ni kan bli kopplad till lämplig person på TKC beroende på ärendets art. 

Ring oss! 08 52 400 700

Vid mer komplexa supportärenden är det bra om ni skickar in support-förfrågan via e-post, så hanterar vi ärendet skyndsamt. Då vill vi gärna veta:

  1. exakt modell som ni har problem med
  2. vilket system/plattform produkten körs på
  3. mjukvara/version
  4. serienummer på produkten
  5. vad ni vill göra
  6. vilket problem ni upplever

Retur

Om ni vill skicka tillbaka er produkt p g a service eller retur, så krävs ett RMA-nummer. Det får ni av oss efter överenskommelse via telefon eller mail. Vi ansvarar inte för gods som skickats till oss utan RMA-nummer.

 
Praktiskt multiverktyg för fiberinstallatören. Med både ljuskälla och dämpningsmätare i ett och samma instrument slipper du undra vart det ena tagit vägen.
6 210 SEK exkl. moms
Finns i flera varianter
 
Det prisvärda fyra-i-ett OTDR-instrumentet innehåller också felfinnare, effektmätare och ljuskälla. En mycket kompakt multimeter för fiberinstallatören som inte bara ersätter fyra olika instrument, utan också bjuder på lagring och rapportering via mjukvara. Rejäl display, skyddande väska och snabb uppstart ger dig ett perfekt verktyg för de flesta uppgifter ute i fält.
7 260 SEK exkl. moms
Finns i flera varianter
 
Ruggat svensktillverkat 19"-skåp i svetsat stål som gör det möjligt att installera IT-utrustning i miljöer där annars vatten, damm och smuts snabbt skulle ta livet av produkterna. skåpet är IP55-klassat (krävs 2 extra blindflänsar, se tillbehör). Finns med plåt eller glasdörr.
7 150 SEK exkl. moms
Finns i flera varianter