Ange din e-postadress
Produkterna
Hitta bland alla våra produkter
Andra sätt att hitta på
Andra sätt att hitta på
Andra sätt att hitta på
Andra sätt att hitta på
Andra sätt att hitta på
Andra sätt att hitta på
Andra sätt att hitta på
Best.nr 20120401
En smidig EV (Electrical Vehicle) adapter för elbilar med uttag av typ 1, vilket är vanligt på japanska och amerikanska bilar, och som ska laddas via en laddstation av europeisk typ 2 med en fast laddsladd Läs mer
Varianter
Denna smidiga adapter passar fordon med typ 1-kontakt på bilen.
En adapter från typ 1 till typ 2 är en perfekt lösning för en elbil med ett typ 1-uttag på bilen, men önskar ladda upp batteriet via en laddningspunkt som har en fast laddsladd med handtag/munstycke av typ 2.
Standarden Typ 1 ses på japanska och amerikanska bilmärken (notera att Tesla har en egen variant).
Adaptern är kompatibel med både 16A och 32A, samt har samma funktion som uttag för fordonets kontaktkabel typ 2.
Observera att Typ 1-standarden SAE J1772 endast har stöd för 1-fasladdning, så även adaptrar mellan Typ 1 och 2 har denna begränsning.
Hitta rätt i djungeln av laddkablar till elbilar och laddhybrider
För vissa räcker det med en lös laddkabel till elbilen eller laddhybriden (plug-in-hybriden), medan andra kan behöva flera laddkablar och/eller en adapter. En bra investering är en portabel laddkabel för vanliga uttag, om det inte finns en laddstation i närheten när man väl behöver en…
Snabb och säker nätverkslösning för laddningsstationer för elfordon
Laddningsstationer för kommersiella elfordon (EV) blir allt populärare bland konsumenterna eftersom fler vill spara kostnader på bränsle, minska användningen av bensin och minska koldioxidutsläppen. Dessa stationer ger vanligtvis användbar information till stationsoperatörer, t.ex. noggrann effektmätning, hantering av enheter och datasäkerhet, så att operatörerna kan säkerställa att tillgänglighet, underhåll i rätt tid och lämplig prispolitik.k.
Minska brandrisk vid laddning av elbil
Ett brinnande intresse för miljön ska inte behöva sätta fyr på huset. Självklart ska vi ta miljöhotet på största allvar och bidra aktivt till att minska vårt planetslitage. Men vi ska undvika att ta onödiga personliga risker om det går. Därför bör du som har eller överväger att skaffa en elbil fundera ditt elnäts förmåga och hur mycket du törs utmana det.
Det gäller att ha koll på en hel del när man ska köpa en helt vanlig laddkabel till elbilen/laddhybriden. Ska det vara Typ 1 eller Typ 2, 16A eller 32A, 1-fas eller 3-fas, Schuko eller CEE? Här försöker vi räta ut de vanligaste frågetecknen